Szárnyra kapott a hír, hogy a Nagy Miskolc program közlekedésfejlesztési koncepciója tartalmazza a Kazincbarcika-Miskolc tram-train kiépítését. A tram-train az a villamos jellegű közlekedési kapcsolt, ami Hódmezővásárhely és Szeged között megvalósult. Tehát eljöhet az az idő, amikor Kazincbarcika belvárosából Miskolc belvárosáig közlekedhetünk átszállás nélkül?
A hír kapcsán megkerestük Miskolc Megyei Jogú Város sajtóosztályát, akik részletes tájékoztatót küldtek szerkesztőségünknek.
További hírekért Keresse fel hírportálunkat: www.hirozon.hu, vagy lájkolja facebook oldalunkat, ahol minden hír megjelenik. A cikk néhány nap múlva átkerül az Életünk Borsod rovatba
ELŐZMÉNYEK
2014 júliusában Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata (a továbbiakban Miskolc MJV), megbízta a Trenecon-COWI- Út-Teszt – UNITEF’83 – Forrás Unió alkotta Miskolc Közlekedésfejlesztési Konzorciumot, hogy a „Városi és elővárosi kötöttpályás közösségi közlekedési rendszerek fejlesztése Miskolcon és térségében” projekt keretében készítsen Közlekedésfejlesztési megalapozó tanulmányt (döntéselőkészítő koncepciót), melynek már része volt a Miskolc-Kazincbarcika trim-train. 2014 óta az RMT-k közül egyedül a Felső-Majláth emelt szintű csomópont kialakítása valósult meg a Zöld Nyíl projekt részeként és kiegészítő projektjeként.
ÚJ PROGRAM
Miskolc MJV 2020-ban a városvezetés céljait összegző Nagy Miskolc program célkitűzéseivel összhangban, a Miskolc 2030 program kidolgozása során összeállította Miskolc új közlekedésfejlesztési koncepcióját, melyben a korábban RMT formájában kidolgozott projektelemek közül – némileg átgondolt változatban – az alábbiak szerepelnek:
-E-busz folyosó kialakítása az észak-déli tengelyen,
-Körvillamos törzsvonal kialakítása,
-Kandó Kálmán tér – Gömöri pályaudvar – Búza tér elnyújtott intermodális csomópont kialakítása,
-Kazincbarcika- Miskolc – Tiszaújváros irányú tram-train létrehozása.
A Kazincbarcika-Miskolc Tram-Train projekt az alábbi főbb elemekből áll:
Miskolcon belüli szakasz
Miskolc esetében a Kandó téren ( Tiszai PU) és a Gömöri PU helyszínén van lehetőség arra, hogy a villamos és a nagyvasúti hálózat könnyen összekapcsolódhasson.
A Tiszai PU esetében a távolság 50 m a két sínpálya között, míg a Gömöri PU esetében erre akkor van lehetőség, ha a villamospálya a Centrum – Búza tér irányából eléri a Gömöri PU-t.
A Kazincbarcika- Miskolc Tram-Train érinti a Mechatronikai Ipari parkot (Miskolc Északi Ipari parkja), így az ott dolgozók közvetlenül elérhetik munkahelyüket akár Miskolcról, akár Kazincbarcika irányából érkeznek.
Városok közti szakasz: Több kistelepülést is érint a 92-es vasútvonal, melyen a közlekedő személyvonatok ma is minden állomáson megállnak.
Kazincbarcika szakasz: A tervezett fejlesztés jelentős eleme, új vágányszakasz épül ki a tervek szerint a város jelenlegi vasúti pályaudvarától az autóbusz állomásig.
A városvezetés meggyőződése szerint a közlekedésfejlesztési projektek (városon belül és városok között is) erősítik Miskolc regionális gazdasági szerepét, továbbá jelentős mértékben segítenek a környékbeli települések életét. Miskolc vezetése hisz abban, hogy a projektek nem csak a belső városrészek fejlődését szolgálják, de a környékbeli városok, agglomerációs települések és az ott élő, de Miskolcon dolgozó, illetve a Miskolcon élő, de a környékbeli településeken dolgozó emberek is profitálnak majd belőle.
Borítókép: Illusztráció- Szeged365
-rizner-