Mennyivel “szálltak el” a tejtermékek árai egy év alatt?

Dairy products assortment shot on rustic wooden table. Dairy products included are milk, yogurt, butter, goat cheese, mozzarella, ricotta, Parmesan cheese, emmental cheese, eggs and hard cheese. Low key DSRL studio photo taken with Canon EOS 5D Mk II and Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Az AKI PÁIR adatai szerint 2022 szeptemberében az előző év azonos hónapjához képest a hazai előállítású tejtermékek közül emelkedett:

  • a trappista sajt (+89 százalék),
  • a 2,8 százalék zsírtartalmú friss zacskós tej és a tehéntúró (egyaránt +73 százalék),
  • az adagolt vaj (+71 százalék),
  • a natúr joghurt (+70 százalék),
  • a kefir és az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej (egyaránt +69 százalék),
  • a tejföl (+68 százalék),
  • a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos friss tej (+67 százalék),
  • a gyümölcsös joghurt (+63 százalék),
  • az ömlesztett sajt (+58 százalék),
  • a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej (+57 százalék),
  • valamint a natúr vajkém (+33 százalék) értékesítési ára

Bár a KSH adatai némileg eltérnek, de ők is brutális drágulásról számolnak be.

A KSH adatai szerint ugyanebben az összehasonlításban emelkedett:

  • a trappista sajt (+95 százalék),
  • a 100 grammos 80 százalék zsírtartalmú adagolt vaj (+87 százalék),
  • az 1,5 százalék zsírtartalmú pasztőrözött ESL- (hosszan friss) tej (+67 százalék),
  • a 2,8 százalék zsírtartalmú pasztőrözött ESL- (hosszan friss) tej (+62 százalék)
  • és a 2,8 százalék zsírtartalmú UHT (tartós) dobozos tej (+6 százalék) fogyasztói ára.

Borítókép:agrárszektor