Az AKI PÁIR adatai szerint 2022 szeptemberében az előző év azonos hónapjához képest a hazai előállítású tejtermékek közül emelkedett:
- a trappista sajt (+89 százalék),
- a 2,8 százalék zsírtartalmú friss zacskós tej és a tehéntúró (egyaránt +73 százalék),
- az adagolt vaj (+71 százalék),
- a natúr joghurt (+70 százalék),
- a kefir és az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej (egyaránt +69 százalék),
- a tejföl (+68 százalék),
- a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos friss tej (+67 százalék),
- a gyümölcsös joghurt (+63 százalék),
- az ömlesztett sajt (+58 százalék),
- a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej (+57 százalék),
- valamint a natúr vajkém (+33 százalék) értékesítési ára
Bár a KSH adatai némileg eltérnek, de ők is brutális drágulásról számolnak be.
A KSH adatai szerint ugyanebben az összehasonlításban emelkedett:
- a trappista sajt (+95 százalék),
- a 100 grammos 80 százalék zsírtartalmú adagolt vaj (+87 százalék),
- az 1,5 százalék zsírtartalmú pasztőrözött ESL- (hosszan friss) tej (+67 százalék),
- a 2,8 százalék zsírtartalmú pasztőrözött ESL- (hosszan friss) tej (+62 százalék)
- és a 2,8 százalék zsírtartalmú UHT (tartós) dobozos tej (+6 százalék) fogyasztói ára.
Borítókép:agrárszektor