Niki Lauda, aki 3 éve hunyt el, 1949. február 22-én született Bécsben, szülei papírgyártó iparosok voltak, akik rosszallóan figyelték, ahogy már gyermekkorában az autóversenyzés felé kacsingatott. Még nagyon fiatal volt, amikor 30 ezer fontos bankkölcsönt vett fel, hogy építgesse karrierjét. Ez a befektetés pedig búsásan megtérült még úgy is, hogy kis híja volt, hogy 1976-ban kelljen róla gyászjelentést írni,
Lauda 1974-ben ült először a tűzpiros autóban és az Argentin Nagydíjon rögtön a második helyre kormányozta be a csapatot. Végül a Spanyol és a Holland Nagydíjat is megnyerte, összetettben végül a negyedik helyen fejezte be a világbajnokságot.1975-ben már ő volt a sztár. Ötször állhatott fel a dobogó legfelső fokára, hétszer állt a pódiumon és összetettben világbajnok lett, a Ferrarit 11 év után vezette vissza a konstruktőri bajnoki címhez. A világ a lábai előtt hevert, de aztán jött a gyászos nap, 1976 augusztus legeleje, és a Német Nagydíj Nürburgringben. Egy majdnem tragikus baleset, amely azonban örökre megváltoztatta a Forma-1-et is. Szabályokat írtak át, pályákat rajzoltak újra Niki Lauda balesete után.
De Niki Laudát nem olyan fából faragták, hogy csak egyszerűen összetörjön egy olyan esemény után, amikor már majdnem találkozott istennel. Két futamot hagyott ki, és Monzában még bekötözött fejjel, az égési sérülésektől kicsit eltorzult arccal, de ott ült a Ferrariban. Nigel Roebuck, az F1 hivatalos sajtósa úgy írt erről, hogy látta, ahogy Lauda lehámozta magáról a vérrel átitatott kötéseket a sebhelyes fejbőréről. Ezenkívül speciális, erre az alkalomra kifejlesztett bukósisakot kellett viselnie, hogy ne érezzen túl sok fájdalmat.
1977-ben ismét világbajnok lett, aztán az istálló Carlos Reutemannt hozta második számú pilótának Lauda mögé, aki ezen úgy megsértődött, hogy azonnal távozott. Egy legendás pilóta, az 1982-ben tragikus, halálos balesetet szenvedett kanadai Gilles Villeneuve követte őt az autóban.
Évi egymillió dollárért a Brabham Alfa Romeójába ült át, de csak két szezont bírt ki és 1979-ben bejelentette a visszavonulását. 1982-ben aztán a McLarennél tért vissza, és 1984-ben, karrierje során harmadszor is világbajnok lett. Ennél többször csak Michael Schumacher, Lewis Hamilton, Juan Manuel Fangio, Alain Prost és Sebastian Vettel volt képes.