Vasárnap 16.30-kor a Keleti pályaudvarról Sátoraljaújhelyre és Hidasnémetibe utazókkal rendesen kibabrált a MÁV.
Az információs táblákon 45 perccel korábban megjelent, hogy a vonat(ok) az 1. vágányról indul (nak). Már az sokak számára érthetetlen volt, hogy az 1. vágányról két külön helyre indul a vonat.
Az utasok ennek ellenére szép lassan gyülekeztek, csak olyan vagonokat nem találtak, ahová jegyük szólt. Mert ugye a Gyékényes felé induló 2-es vagon nem jó, a többi számozás sem létezett. Egyre többen voltak, akik rótták az utat a vagonok mellett, idősek, kismamák, terhes nők, stb. Le és föl, le és föl. De nincs megfelelő számú vagon. Aztán 20 perccel az indulás előtt jött a kalauz. A vagonok számozását firtatók felé válasza ez volt: “na, ez szép”.
Ennél több nem történt. Akik már ott voltak, a tűző napon várakoztak, az újabb érkezők pedig káromkodva rótták az utat a vonat mellett, oda-vissza a megfelelő számú vagont keresve.
5 perc múlva indulna a vonat, de megfelelő számú vagon továbbra sincs. Az utasok szép lassan felszálltak , mert csak jó lenne hazajutni. Az indulás időpontjában ismét megjelent a kalauz, a felháborodott kérdésekre azt válaszolta, “mindenki szálljon föl, üljön oda, ahova tud”. Így történt, s láss csodát, 15 perc késéssel már el is indult a vonat.
Korábbi cikkünket ide kattintva olvashatja, ahol az egy héttel korábbi hasonló történésű miskolci esetről írtunk.